آموزش‌ و پرورش: سوالات امتحان علوم خارج از کتاب درسی نبود همه چیز درباره خواص گوجه سبز | میوه ترش و خوشمزه بهاری چند صبحانه فوق العاده برای کودکان| راهنمای کامل صبحانه برای کودکان ثبت تردد بیش از ۲ میلیون وسیله نقلیه در راه‌های خراسان رضوی جذب ۱۱ هزار معلم جدید در خراسان رضوی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ تسویه حساب معوقات حقوق بازنشستگان شروع شد (۸ خرداد ۱۴۰۳) | زمان اجرای همسان‌سازی با احکام جدید اعلام شد خبر جدید درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ۱۴۰۳ | بازنشستگان منتظر خبر‌های خوش همسان‌سازی حقوق باشند (۸ خرداد ۱۴۰۳) کافه سگ‌ها در تهران پلمب شد + فیلم توقف پنج‌ساعته پرواز‌های بین‌المللی مهرآباد در روز ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ سؤالات امتحان علوم پایه نهم دانش‌آموزان را شوکه کرد اطلاعیه مهم تأمین‌اجتماعی: بیمه‌شدگان اطلاعات حساب خود را به‌روز کنند + لینک سایت پرداخت معوقات حقوق فروردین بازنشستگان کشوری در برخی استان‌ها آغاز شد + جزئیات (۸ خرداد ۱۴۰۳) ثبت‌نام بیش از ۲۷ هزار جامانده نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی زودتر اجرایی شود رکورد اهدای عضو در مشهد شکسته شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی ( ٨خرداد ١۴٠٣) | افزایش باد و بارش‌های رگباری در ساعات بعدازظهر رشد ۱۴۰ درصدی تعداد روز‌های دارای هوای پاک در مشهد اعمال‌قانون ۱۷۰۱ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۰ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۸ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار کوثر، میدان آزادی و پل ابوطالب در مشهد (۸ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نتایج کرونا در دوره پساکرونا چیست؟

  • کد خبر: ۲۴۰۹۷
  • ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
نتایج کرونا در دوره پساکرونا چیست؟
مهدی‌ عسکری‌پور، روانشناس و استاد دانشگاه معتقد است، بحران کرونا می‌گذرد اما آثار و نتایج مثبت و منفی آن همچون آسیب‌های روحی و ارتقا سطح عمومی بهداشت در جوامع تداوم می‌یابد.
به گزارش شهرآرانیوز، عسکری‌پور در خصوص این پرسش که "جهان پساکرونا چگونه خواهد بود" اظهارکرد: اثرات یک بحران در هر جامعه بی‌شک با اتمام واقعه نیز تداوم می‌یابد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین آثار و نتایج این آسیب (شیوع کرونا ویروس) افزایش خودمراقبتی جامعه است که گاه منجر به وسواسی افراطی می‌شود.

عسکری‌پور ادامه‌داد: خودبیماری انگاری نیز به‌عنوان یک عادت ذهنی گاه به‌هنگام شیوع یک بیماری در کشور تداوم می‌یابد و سبب اضطراب و تنش می‌شود.

این مشاور بیان‌کرد: سهل‌انگاری افراطی نیز با اتمام این بحران می‌تواند بروز یابد؛ پایان برخی محدودیت‌ها نظیر قرنطینه خانگی گاه جامعه را همچون پرنده‌ای در قفس آزاد می‌سازد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور تاکید کرد: انحلال برخی از کسب و کار‌ها و بیکاری شماری از کارگران نیز دشواری‌های اقتصادی و بی‌اعتمادی به سیاست‌گذاری‌ها را در جهان پساکرونا تشدید و اضطراب و نگرانی را تقویت می‌کند.

به گفته این استاد دانشگاه، اما سطح بهداشت جسمانی و روانی و همچنین اتحاد و همبستگی در جامعه افزایش می‌یابد.

عسکری‌پور ادامه داد: جوامع برای مواجهه و برخورد با هر یک از بحران‌ها اعم از محیطی، سیاسی و اجتماعی باید همواره آماده و توان پذیرش، کنترل و مهار اضطراب ناشی از واقعه را داشته باشند.

وی تصریح کرد: دولتمردان و سیاستگذران نیز در هر جامعه باید برای مواجهه و مدیریت تبعات اقتصادی و سیاسی یک بحران همواره برنامه‌ریزی کنند.

عسکری‌پور گفت: همدلی و انسجام اجتماعی نیز به عنوان یکی از مهمترین آثار و تبعات این آسیب بی‌شک در جهان پساکرونا افزایش می‌یابد؛ در این دوران برخی بیماران مبتلا به کرونا جان باختند و برای خویشاوندان و سوگواران حتی برگزاری مراسم تدفین، ختم و... امکان‌پذیر نبود.

وی افزود: این تجارب تلخ و دردناک و اضطراب و تنش ناشی از آن گاه همدلی و همبستگی را در کشور تقویت می‌کند و این اتفاق نیز از نتایج ارزشمند این آسیب (شیوع کرونا ویروس) محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->